Een dag in Inari

5 juni 2018 - Inari, Finland

Dinsdag 5 juni

Gisteravond laat nog wat foto’s van het meer gemaakt en vanochtend uitgeslapen tot half 10.

Het weer is niet geweldig, een graadje of 5 en af en toe een flinke regenbui en zelfs hagelbuien. Wat lijkt dat mooie weer al weer ver weg!

We blijven wat rondhangen in het huisje (lang leve internet) en doen de speciale reishanddoeken weer in een handwas. Henk maakt van de spanbanden een waslijn. Voor de rest van de was lopen we naar de receptie omdat we de wasmachine willen gebruiken. Helaas: de wasmachine is stuk. Dat wordt dus het hoognodige met de hand wassen, die zomershirtjes dragen we voorlopig toch niet. Ook nu is Henk weer creatief met de spanbandjes en even later hangt er een slinger van ondergoed door ons huisje.

Tegen half 2 lopen we naar het dorp. We komen bij een grote souvenirs shop waar we wat doorheen lopen. Henk ziet nog een mooie muts voor mij maar ik vind 320 euro net een beetje te duur.

We komen ook nog in het cultureel centrum van Inari terecht. Hier zijn een aantal mooie voorwerpen tentoongesteld van de Lapse cultuur.

De koffie is er nog niet klaar dus lopen we naar een benzinestation aan de overkant. Hier blijkt ook een restaurant aan vast te zitten en we besluiten maar gelijk een warme hap te nemen.

Deels langs het meer lopen we terug en tegen 17:00 uur zijn we weer bij het huisje. Blij dat ik mijn warme jasje heb meegenomen.😁

Omdat de was nog lang niet droog is besluiten we te vragen of de droger het misschien wel doet. Voor 5 euro kunnen we onze was er in stoppen.

Als we bij het washok komen draait de wasmachine op volle toeren en een vrouw is bezig met het beddengoed van de camping. Ik in het Engels: “hoezo, de wasmachine was toch kapot?” Zij begint in het Frans dat ze geen Engels spreekt maar toevallig spreek ik ook wel Frans. Ze begint een verhaal dat de wasmachine misschien wel kapot was en dat zij het ook niet weet en er niets aan kan doen. Nou ja, dat zal ook wel zo zijn. We  kunnen in ieder geval de droger gebruiken, die heeft zij niet nodig.

We leggen verder vast onze spullen wat klaar voor morgen.

Henk heeft de voering ook in de broeken gedaan. We gaan ons dik aankleden morgen want volgens de Finse weersite is het morgen om 9:00 uur 3 graden en een gevoelstemperatuur van -1. De verwachting is wel dat het droog blijft, dat scheelt een stuk.

Vanavond nog maar even aan de rummikub en dan morgen vol goede moed richting Tana Bru in Noorwegen.

Groeten en tot morgen

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jacob en Joke:
    5 juni 2018
    Ik krijg het er koud van...... terwijl het hier boven de 25 graden is.