Op de Lofoten

14 juni 2018 - Lofoten, Noorwegen

Donderdag 14 juni

Vandaag hebben we weer een overblijfdag, ditmaal op de mooie Lofoten.

Er wordt eerst wat langer geslapen dan normaal en we ontbijten. De wasmachine wordt aangezet en we hangen wat bij ons huisje rond. Net als we even bij het water willen gaan kijken begint het te sputteren. Gelukkig duurt dit niet lang. We informeren even naar de vertrektijd van de boot van Moskenes naar Bodø voor morgen.  Blijkt dat we om 07.00 uur al met de boot moeten omdat we anders veel te laat op de volgende camping aankomen. Dat wordt dus heeeeel vroeg opstaan morgen want het is bijna 80 km rijden naar de boot.

Vanmiddag zijn we naar het vissersdorpje Nusfjord geweest. Een heel mooi klein dorpje waar de stokvis en kabeljauw te drogen hing.

We hebben er eerst lekker in het restaurant gegeten en zijn toen het dorpje rond gelopen. Jammer genoeg was het druilerig weer en is het niet echt droog geweest. Zo zonde want met een beetje mooi weer worden de foto’s zo veel mooier. Ook onderweg nog wat foto’s gemaakt en filmpjes.

Even na 18:00 uur waren we weer terug op de camping. De was uit de droger gehaald, maar die was niet helemaal droog dus nu hangt het hele hutje vol met sokken, ondergoed en andere kledij.

De temperatuur viel niet tegen vandaag, rond de 11, 12 graden, zelfs een jasje minder aangehad en Henk heeft de voering vast uit de broeken gehaald omdat we morgen meer dan 3 uur op de boot zitten.

We besluiten morgen nog een beetje extra vroeg op te staan in de hoop dat het dan wat helderder is zodat we nog wat mooie plaatjes onderweg naar de boot kunnen schieten.

Of dat is gelukt dat zullen we morgen zien.

1. Siebe de Jong:
    14 juni 2018
    De viskoppen die ik ook op de foto's zie worden geëxporteerd naar Afrika (o.a. Nigeria) en daar wordt er soep van gemaakt. Dit is mij verteld in een museum op de Lofoten, waar weet ik niet meer.
    Goeie reis verder en wat droger weer, groet Siebe