Terug naar huis

27 juni 2018 - Groningen, Nederland

Woensdag 27 juni

We worden deze ochtend gewekt met de mededeling dat het 06:30 uur is en dat over een uur de boot aankomt in Hirtshals, Denemarken. Om 07:00 uur moet iedereen uit zijn hut zijn. Het autodeck is open dus we kunnen naar de motoren. Deze worden losgemaakt en voor we het weten is de boot aangekomen in Hirtshals. Eerst rijden de auto’s van het dek boven ons van de boot en om 7 over half 8 verlaten wij de boot.

Het is prachtig weer, gelukkig heb ik alleen een zomershirtje onder mijn jas aan. Tijdens het rijden valt het allemaal ook wel mee.

Ik had een Duits hotel gemaild voor een reservering maar geen reactie gekregen. We hebben beslist om vandaag in één keer door te rijden naar huis. Via de E39 komen bij Aalborg waar we op de E45 komen. Via o.a. Århus en Kolding passeren we bij Flensburg de grens en zijn we in Duitsland. Onderweg af en toe even pauzeren. Het is wel erg warm hoor.

We laten Hamburg liggen, daar stond deze week een keer 18 km file. Daar wil je niet in staan met dit weer. We verlaten boven Hamburg de snelweg en bereiken via Itzahoe Glückstadt waar we met een pont de Elbe oversteken. Als we aankomen staat er wel een rij van een aantal kilometers te wachten om over te steken. Wij rijden voorzichtig langs de lange rij auto’s heen. Af en toe even invoegen omdat er tegenliggers aankomen. In de verte zien we 4 motorrijders staan en denken dat we er bijna zijn. Nou, nog lang niet dus en we rijden door, de motorrijders verbaasd kijkend achterlatend. Ik steek nog net mijn hand niet op. Uiteindelijk komen we toch bij de pont aan. Er zijn er minstens 3 in de vaart. Er vaart er net 1 weg maar de volgende komt er al weer aan. Achter ons komt er nog een motor aan van een Duitse die vaker deze pont neemt. En ja hoor, even later komen de 4 motorrijders er ook aan. Het blijken Denen te zijn. Toen ze eerst ons en later de Duitse vrouw voorbij zagen rijden werden ze ook wakker. Die hebben zeker een uur of langer in de hitte staan wachten. We kunnen vrij snel de boot op. Even later zijn we aan de overkant en gaan we eerst wat eten in de tent die daar staat. Er is nog 1 backfisch en 1 portie kibbeling. Die zijn dan maar voor ons. Niet te vreten maar de frietjes en rauwkost salade zijn wel lekker en zo hebben we dan in ieder geval warm gegeten.

We laten Bremen ook liggen en via Cuxhaven en Bremerhaven komen we bij Oldenburg uit. Via Leer komen we bij de Poort van Groningen bij Nieuweschans. We zijn weer in Nederland. Hier wachten we nog even op mijn zwager en schoonzus die met de caravan bij Leer zijn en uit Denemarken terugkomen. Daar nog even gezellig mee gekletst en de traditionele foto van Henk en mij bij de Poort van Groningen wordt weer gemaakt. Doen we altijd als we daar aan het eind van de vakantie de grens weer over gaan. 😜

Nu het laatste stuk nog naar huis. We zien de zon ondergaan en om even voor 22:00 uur, bijna 14,5 uur later en bijna 800 kilometer verder zijn we weer thuis.

We hebben een prachtige vakantie gehad en zijn blij dat we het weer hebben gedaan. Het weer zat niet altijd mee maar we hebben wel minder regen gehad dan de vorige keer en de eerste week was prachtig🌞. Groot voordeel: we hebben eigenlijk helemaal geen last van de muggen gehad.

We hebben 7000 km gereden.

We vonden het leuk dat we door jullie werden gevolgd en bedankt voor alle leuke reacties.

Groetjes, Henk en Cecilia

1. Anja:
    30 juni 2018
    Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn! Het was weer heel leuk om jullie te volgen. Mooie verhalen en prachtige foto's!
    Tot volgende week Cecilia!
  2. Jacob en Joke:
    30 juni 2018
    Welkom terug! Lange laatste dag met heel veel kilometers. In Nederland kun je nu van de 🌞 genieten. Bedankt voor de reis verslagen. Erg leuk om met jullie zo op reis te zijn geweest.
  3. Rick Roelofs:
    30 juni 2018
    Welkom weer thuis. Het was leuk om jullie te volgen en de mooie verhalen met foto's. Nu nog even lekker nagenieten met mooi weer 👍😎🌞
  4. Hanneke:
    1 juli 2018
    Welkom thuis!
    Ik vond het heel leuk jullie reis te volgen.
    En de mooie foto's en video's.
    Nu hier genieten van het mooie weer!
    Tot de 14de.
    Groetjes.
  5. Maria:
    1 juli 2018
    Welkom weer in Groningen.
    Ik vond het heel leuk om jullie elke dag te volgen.
    Prachtige foto’s!!
  6. Cecilia Lollinga: