Langs de Sognefjorden

23 juni 2018 - Leirvik, Noorwegen

Zaterdag 23 juni

Om half 10 verlaten we ons huisje in Skjolden. We volgen de weg 55 langs de Lustrafjorden door Gaupne en Sogndal waar we tanken en koffie met een zak lekkere bolletjes kopen. Ook maar even naar de Birkeland Camping gebeld om een hutje te reserveren. Ze zegt gelijk dat we hutje 5 krijgen en later sms’t ze dat het 4 wordt. Oké dan. Dan nemen we op deze weg het pontje van Hella naar Dragvik. Vanaf Dragvik komen we op weg 13. Onderweg natuurlijk weer filmen en fotograferen maar helaas is het erg bewolkt. De wolken verbergen de toppen van de bergen en het sputtert met enige regelmaat. Het is niet anders, zal wel zijn omdat we in de buurt van Bergen komen waar het het vaakst schijnt te regenen in Noorwegen. Van de weg 13 naar de 607 waar we in Sande in een kiosk een soort van kebabschotel eten. Er zitten nog 6 mensen daar te eten en je kunt zien dat die hier veel vaker komen😮

Onderweg komen we nog langs een prachtig uitzichtpunt. In de diepte kun je de weg met haarspeldbochten zien waar we langs zijn gereden, heel mooi. Jammer dat de wolken zo laag hangen. Ook ligt er nog wat sneeuw. Toch wel mooie foto's gemaakt. In Sande gaan we richting het zuiden een stukje de E39 op om bij Vadheim de mooie weg 93 door de bergen te nemen in plaats van op de E39 te blijven. Helaas gaat dit niet door want er staat ook groot geel bord met stengt/ closed er op. Misschien ligt er nog wel te veel sneeuw of zie je niets omdat de wolken zo laag hangen. Nu moeten we toch op de E39 blijven langs de Sognefjorden en een beetje omrijden. Via deze weg komen we op de 607 en daar zien wel langs de kant van de weg een bordje met Birkeland Camping. Even later tegen 16:00 uur komen we op de camping in Leirvik i Sogn. Hoewel camping, een inimini camping met 5 kleine huisjes, een klein sanitair gebouw met een keuken en een caravan en 2 tenten. Er is helemaal geen receptie en ook niemand aanwezig. Vandaar dat ik een sms had gekregen voor huisje 4. De sleutels zitten gewoon in de lege huisjes en bij huisje 4 hangt er een briefje aan de sleutel met daarop “reservert” en daaronder mijn telefoonnummer en haar naam, Mona, en nummer. Zo werkt dat dus.

Is overigens een prima huisje maar er is niets in, maar in de keuken is alles. Mooi uitzicht over de weilanden, jammer dat het later gaat regenen.

Later krijg ik een sms van Mona dat ze laat van haar werk is (oh, die camping beunt ze er dus gewoon bij😂) en dat we het geld in een witte brievenbus kunnen stoppen. Als we dat niet hebben kunnen we ook met kaart betalen. Ik sms dat we niet zoveel cash meer hebben🤭🤣 , (daar hebben we het hotel in Folldal mee betaald), en vraag ook gelijk de  WiFi code want we zagen zowaar een router in de keuken hangen. Die sms’t ze door en zo kan ik dan straks misschien toch wat filmpjes en foto’s toevoegen want de MB’s beginnen op te raken 😬 Om half 10 stuurt ze een berichtje of het goed is dat ze er met 30 minuten is of ander morgenochtend tussen 9 en 10. Nee hoor, kom nu maar.

Nu nog maar even naar de foto’s en filmpjes, en anders morgen maar..

Groetjes maar weer.

Van reisblog naar fotoboek