Onze laatste camping

25 juni 2018 - Duesund, Noorwegen

Maandag 25 juni

Gisteravond is de eigenaar van het hutje nog even langs geweest. Hij woont in het huis er naast maar was niet thuis toen ik belde. We kletsen wat en kijken hoe we morgen aan contant geld komen. Dat haalt Henk de volgende ochtend op bij een bank 7 kilometer verder. Ik loop nog even naar de winkel voor wat boodschappen, de thee is op, en tegen half 10 komt de eigenaar voor zijn geld. Nog even kletsen en dan even voor 10 uur zitten we weer op de motor. Het is droog weer en ik heb voor het eerst de lange thermobroek en extra vestje maar weer uitgelaten. Vanuit Omastranda blijven we op de 49 die bij Mundheim overgaat in de 48. Na een kwartier zitten we al bij een Spar langs de weg aan de ijskoffie met een lekker broodje. De route is weer erg mooi maar wat een scheitland als het om stopplaatsen gaat om even een mooie foto te maken. Dan de beelden maar opslaan in het geheugen. Ook weer veel tunnels onderweg maar niet zoveel als gisteren, toen hebben we er zeker wel 30 gehad met sommige erg slecht of helemaal niet verlicht. Weet nu ook blindelings het knopje van m’n grote licht te vinden na bijna 4 jaar. 😊 Als we bij een pomp benzine tanken schiet in nog wat plaatjes. We komen vanzelf weer op de 49, dan via een kleine weg naar beneden, en weer op de 49. We nemen nu het pontje van Hodnanes naar Jektevik. Nou, en geloof het of niet maar als we er aan komen rijden komt de boot net aanvaren. 10 minuten later zijn we op de boot. Deze maakt nog een tussenstop in Huglo en vaart dan naar Jektevik. Nu toch maar even met het fototoestel naar boven lopen.

Vlak nadat we van het pontje af zijn nemen we een afslag naar rechts en zijn dan heel snel bij de camping Langenuen in Stord.

Hier nemen we maar een huisje met alles er op en er aan, het is per slot van rekening de laatste camping 😢

We hebben een mooi uitzicht over het fjord.

We zijn mooi op tijd, tegen half 1 komen we al bij de camping aan.

Er is ook een tv maar geen Noorse zenders, Duitse en  Oostenrijkse en geen voetbal☹️. Nou ja, dat hebben we al heel vaak overleefd dus dat zal nu ook wel lukken. Tegen 17:00 uur bereidt Henk zelf voor het laatst een warme maaltijd.

Morgen de route naar Stavanger met hopelijk weer mooie vergezichten en ook weer een overtocht met een pontje.

Hoe dat verloopt lezen jullie morgen, nu nog even naar buiten want de zon breekt door!🌞

Groetjes Henk en Cecilia

1. Rick Roelofs:
    25 juni 2018
    Alweer de laatste nacht in de blok hut voor jullie. Het grootste deel van de reis zit er alweer op. Zo te zien krijgen jullie nog mooie warme dagen.
    Groetjes.🌞😎
  2. Jacob en Joke:
    28 juni 2018
    Ik lees dat bij jullie de zon doorbreekt. Kom gerust naar Nederland, hier schijnt de zon volop 😉