Eem motorloze dag

22 juni 2018 - Skjolden, Noorwegen

Vrijdag 22 juni

Vandaag hebben de motoren een rustdag en kunnen wij het dus ook rustig aan doen. Na het ontbijt gaan we de was in de wasmachine en droger doen. We blijven wat bij onze hytte. De zon komt wel vaak door de wolken en uit de wind en in de zon is het prima vertoeven. De wind is alleen erg fris. Het is shirt met lange mouwen uit, zomershirtje aan, vestje er over, dikkere vest erover. Ligt er maar net aan of de zon schijnt en of je in of uit de wind zit. We gaan op de zijkant van de veranda zitten en zitten zo redelijk uit de wind. Uiteindelijk wordt het toch weer shirt met lange mouw en een dunner vestje. Om een uur of 2 lopen we via de camping en een weg onder de grote weg door naar Skjolden. Gisteren gingen we gewoon over de grote weg maar nu zien we veel meer. We komen bij het fjord uit en er zijn allemaal vakantiehuisjes. Ook ligt er een groot cruiseschip aangemeerd, waar we naar toe lopen. Ondertussen lopen veel passagiers van het schip richting het dorp. We kijken even en er blijken ook allemaal vakantiehuisjes te zijn. Lijkt wel een soort resort. Bij een café drinken we koffie met eindelijk zo’n Noorse “waffel” er bij. Lekker met jam en room.

Via de winkel waar we nog wat inkopen doen lopen we met een ijsje terug naar de camping. De rest van de dag blijven we daar. Ik kom er eindelijk achter dat ik via een Noorse site live naar het voetbal kan kijken en kijk een stukje Nigeria- IJsland. Op een gegeven moment krijg ik op mijn telefoon bericht dat Nigeria 2-0 heeft gescoord. Ik heb niets gezien, blijkt dat de iPad 5 minuten achter loopt omdat de uitzending soms stil staat. 🤪 Weten we alvast wat er zo komen gaat.

De camping loopt deze avond behoorlijk vol, vooral met campers.

De zon schijnt nog mooi op de bergen maar het begint wel fris te worden.

Morgen naar de Sognefjorden en hopen dat de zon ook aanwezig is, kunnen we mooie plaatjes schieten.

1. Anja:
    22 juni 2018