Naar Honningsvåg en weer naar de Noordkaap

9 juni 2018 - Skarsvåg, Noorwegen

Zaterdag 9 juni

Nadat de was weer schoon en droog is gaan we naar Honningsvåg. Eens kijken wat daar te beleven valt. Nou, niet zo heel veel dus. We rijden door naar de haven waar net het grote cruiseschip de Hurtigruten de haven verlaat. Een ander cruiseschip wacht al weer om aan te meren. Dat gaat hier af en aan. We lopen een beetje rond en kijken nog in een souvenirwinkel: kijken, kijken maar niet kopen. Dan zien we vlak bij de haven een klein souvenirwinkeltje met allemaal met de hand gemaakte Lapse spulletjes. Het winkeltje wordt bemand door 2 vrouwtjes in traditionele Lapse kledij. Oh, roept de meest spraakzaamste direct: motorrijders, en wil ons wel graag een rendierhuid verkopen voor op het zadel. Nou, daar zien we onszelf niet zo gauw mee rijden, we hebben ook nergens last van. Nou, dan maar een paar Lapse schoentjes voor in de kerstboom want ik heb al aangegeven dat je op de motor natuurlijk niet zoveel mee kan nemen. Vind ik ook niet zo’n goed idee. Ik ga voor een poppetje in Lapse klederdracht. Dan wil ik haar nog wel even op de foto zetten maar zij wil met mij op de foto en pakt ondertussen een grote bontmuts die ik moet opzetten. Terwijl de andere vrouw het nog steeds over schoentjes in de kerstboom heeft maakt Henk een leuke foto.🤣

Hierna rijden we terug naar de camping terwijl we onderweg stoppen voor wat nooit foto’s.

Nadat we in het restaurant weer lekker hebben gegeten lopen we terug naar ons huisje en graast er een rendier met haar jong bij ons huisje: Fotooo, maar ja hoor, altijd de telefoon bij mij maar nu natuurlijk niet. Heel voorzichtig lopen we naar het huisje en pak ik gauw het fototoestel. Ze zijn natuurlijk al wat weggelopen maar de zoom doet wonderen. Tegen 19:00 uur nog een keer weer naar de Noordkaap. Het is wel een beetje bewolkter geworden dan vanmiddag maar volgens ons wel iets helderder dan afgelopen nacht.

Als we er bijna zijn staan we opeens stil. Er is een ongeluk gebeurt en er staat een helikopter op de weg en een ambulance. Na ong. 20 minuten gaat de helikopter de lucht in en de ambulance rijdt weg en kunnen we voor de 2e keer naar de Noordkaap.

We schieten weer plaatjes, maken nu ook filmpjes en nemen ook weer koffie met een lekkere muffin. Hé, was je hier gisteren ook niet vraagt de man achter de bar. Schijnbaar indruk gemaakt en er wordt even gezellig gekletst. Ook komen we het Italiaanse echtpaar uit Rimini weer tegen waarvan de man ons gisteren op de foto heeft gezet. Zij waren in 2005 in Groningen geweest.

We kijken nu ook nog beneden in het gebouw naar een soort tentoonstelling.

Tegen 10 uur zijn we terug op de camping en bekijken we de filmpjes en foto’s weer die we hebben gemaakt.

Om 23:30 uur liggen we in bed.

1. Tineke:
    10 juni 2018
    Mooie impressie luitjes. En zo te zien zitten jullie er warmpjes bij!