Weer terug naar het vaste land

10 juni 2018 - Alta, Noorwegen

Zondag 10 juni

Vannacht om 14:30 uur moet Henk naar buiten en ziet de rendieren op de camping. Gauw foto maken net als de buurman🤣

Ik ook gauw even kijken, hoef ik de rest van de nacht er ook niet meer uit😊

We worden daarna 's morgens om 08:30 uur wakker. Oeps, beetje verslapen. Gauw een lekker ontbijtje en alles bij elkaar pakken. Eindpunt voor vandaag is Alta. Het regent al de hele tijd en dat zal vandaag niet overgaan. De eerste keer dat we met regen vertrekken. Tegen 11 uur rijden we de Noordkaaptunnel van 6870 meter weer door en verlaten we het eiland Magerøya.

Tot Olderjfjord rijden we dezelfde route terug als op de heenweg. Toch wel mooi hoor, lijkt heel anders als je de andere kant op rijdt. Wel jammer van de regen, ziet er allemaal veer grauwer uit dan. Rijden af en toe door de bewolking heen. In Russenes bij Olderfjord nemen we weer koffie en een broodje.

Vanaf Olderfjord komen we weer op de E6 richting Alta. We komen ook een stuk door de bergen. Onderweg weer veel rendieren gezien. Henk heeft de camera vandaag op de motor en krijgt er nog een paar voor de lens.

Tegen 15:00 uur komen we aan op de camping. Het regent nog steeds. We kunnen kiezen voor een eenvoudig of duur huisje. We kiezen voor de eerste. Dit is wel een heel klein huisje maar we moeten het er maar mee doen.

We kunnen wel koken in een gemeenschappelijke ruimte maar er is geen bestek, dus we kunnen het niet opeten🙄 Ons eten bestaat vanavond uit brood met vis, een dikke muffin en een bus pringels, dit alles weggespoeld met thee.Haha, morgen doen we wel weer normaal.

Bedankt voor de leuke reacties,

Henk en Cecilia