Op naar de Noordkaap

8 juni 2018 - Skarsvåg, Noorwegen

Vrijdag. 8 juni

Als we vertrekken is het erg fris maar wel droog, toch hebben we na 2 minuten de eerste bui al weer te pakken. De route gaat vandaag tot Olderfjord  langs de E6, en gaat dan over in de E69 langs het Porsangerfjord.

Het is een prachtige route en af en toe stoppen we even voor een mooi plaatje, maar ook niet te langs want zo warm is het niet. Wel duw ik constant  op de opnameknop van de video maar helaas zitten er af en toe regendruppels voor.

Positief nieuws is dat we na een uur in Russenes een bak koffie kunnen drinken met wat lekkers er bij. Dit is een camping met café en souvenierswinkel, waar natuurlijk ook nog weer even in gesnuffeld moet worden. Ik heb hier nog in een tentje gekampeerd met mijn vriendin Janny 31 jaar geleden! Toen deed je dat nog gewoon, hoezo hutje huren?

Via de Noordkaaptunnel van bijna 7 km komen we op het eiland Magerøya aan. In Honningsvåg wordt er getankt en komen we onze Franse en Duitse motorcollega’s weer tegen. Dan door naar Skarsvåg naar de meest noordelijke camping van Europa, de Kirkeporten camping. Hier zijn we om een uur of 2. We hebben een eenvoudig huisje maar wel ruim genoeg en lekker warm en de douche en toiletten zijn vlakbij. We blijven hier 2 nachten en bestellen ook maar gelijk voor beide ochtenden een ontbijtje. Lekker makkelijk.

De camping heeft een restaurant en daar gaan we ‘s avonds eten. Henk net als 3 jaar geleden rendiervlees en ik lekkere zalm.

Het plan is om om een uur of 21:00 uur naar de Noordkaap te gaan, dat is hier zo’n 15 kilometer vandaan.

Wordt vervolgd....