Onze 1e dag in Zweden

28 mei 2018 - Lillhärdal, Zweden

Maandag 28 mei

Het is weer prachtig weer. Na het ontbijtje buiten rijden we om 9.45 uur weg. We moeten eerst nog het laatste deel van de route van gisteren rijden. We zijn nog maar net op weg of de weg gaat zo vanuit het niets over in grind/gravel. Hier zitten we niet op te wachten maar we kunnen alleen maar doorrijden. We rijden al wel 12 km op deze weg als we opeens een afslag naar Trysil zien. Hier moeten we naar toe en begint de volgende route. Zo kunnen we 20 km afsnijden. Deze weg is ook gravel maar we hopen dat dat niet de hele 27 km naar Trysil is. Na 17 km! Gelukkig weer mooi asfalt. Net als Henk na ong. 2 km zegt “wat rijdt dit mooi”: weer gravel. Houd je mond dan ook! Vlak voor Trysil gelukkig weer normaal asfalt.

We drinken koffie bij de bakkerij naast het Trysil hotel waar we in 2010 een nacht hebben geslapen.

Als we weer een tijdje rijden komen we een mooie picknickplaats tegen waar ook een wc is (gat in piepschuim waar je op moet zitten). Het is bij een rivier.Hier eten we ons broodje op.

We gaan weer verder en niet veel later passeren we de grens en rijden we in Zweden.

Henk heeft een waterval in de route opgenomen, Njupeskär, Zwedens hoogste waterval. Als we er komen staat nergens aangegeven hoe lang het lopen is. Henk heeft geen zin, die vindt het te warm maar ik denk nu ik er toch ben.. en ga de bordjes volgen. Nergens staat echter hoe lang het lopen is en ik kom ook niemand tegen. Dan wijst het bord zowel naar links als naar rechts. En nu?? Ik ga een stukje langs in beide richtingen maar hoor nog niets. Volgens Google Maps is het nog 50 meter en 1 minuut maar die begint ook opeens de route te herberekenen. Ik besluit dan toch maar om terug te lopen. Als ik 3 kwartier later terug bij Henk kom begint Miep van Google Maps opeens te roepen dat ik na zoveel meter rechts moet. Nu is het nog 2 minuten en 70 meter🤣 Nou ja, ik heb mijn beweging weer gehad.

Maar weer verder, op naar de camping. Onderweg nog even tanken en boodschappen doen en dan komen we tegen kwart over 5 aan op Lillhärdalscamping in Lillhärdal.

Een aardige mevrouw brengt ons naar een Stuga, wel een oud ding maar prima voor een nacht. Koken moeten we in een gemeenschappelijke keuken maar alles is dicht bij en dat gaat prima. Wel meer ruimte voor alle spullen want er zijn nu 2 stapelbedden i.p.v. 1. Hoef ik niet meer te klimmen vannacht.

Het is een kleine camping waar nog 2 campers staan en het ligt aan een rivier.

We eten buiten aan een picknicktafel die we voor ons huisje hebben gesleept. Hier zitten we tot kwart voor 10 en typ ik mijn verslag. Dan wordt het toch wat frisser en gaan we naar binnen.

Doei.

1. Hans:
    28 mei 2018
    Elke dag is de uitdaging net wat groter dan dat het leek bij de voorbereiding aan de keukentafel...... Mooi verhaal!
  2. Suchj:
    29 mei 2018
    Hallo Cecilia en Hans,
    Ik geniet van jullie verhalen. Elke dag verheug ik me op jullie blog.

Groeten en veel plezier

Suchi
  3. Rick Roelofs:
    29 mei 2018
    Elke dag lekker genieten en met mooi weer. Leuk om jullie verhalen te lezen met de foto's