Van Lillhärdal naar Lit

29 mei 2018 - Lit, Zweden

De dag begint met prachtig weer en we ontbijten in de stralende zon. Om 9.40 uur rijden we van de camping af. Einddoel is een camping in Krokom, even boven Östersund.

De reis verloopt vlotjes. Het is wel erg warm maar de wind is wel wat fris dus het is prachtig weer om motor te rijden.

Na een dik uur komen we een winkeltje tegen waar een soort koffietent aan vast zit. Hier kopen we een kop koffie en wat lekkers er bij. We doen de parasol omhoog en zitten lekker buiten.

Tegen het middaguur komen we een mooie picknickplaats tegen. Hier eten we een broodje.

Af en toe hebben we een stukje E45 maar het meeste gaat binnendoor. Toch is de E45 ook heel mooi om te rijden. Onderweg komen we nog een mooie plek aan het Storsjönmeer tegen waar we even stoppen voor wat foto’s. Dan door naar de camping. We zijn mooi op tijd, even na  half 3. Als we er komen is de receptie gesloten maar er hangt een telefoonnummer op de deur. Bellen dus, maar helaas zijn alle hutjes voor de komende dagen besproken. Hoewel helaas, de hutjes zien er zeer bouwvallig uit, de receptie trouwens ook en de camping lijkt ons ook wat ma flodderachtig. Henk kijkt op de navigatie en die geeft een camping in Lit aan, 27 km naar het oosten. Er wordt zelfs een telefoonnummer getoond. Bellen dus en er is nog wel een huisje te huur. Als we er komen kunnen we kiezen tussen een kleine stuga of een grotere met douche en toilet. Na 2 keer in een kleine stuga te hebben overnacht kiezen we nu voor een grote stuga met de luxe van eigen douche en wc. We hebben uitzicht op de brede Indalsälven rivier. Henk ontdekt de ligstoelen en maakt er maar gelijk gebruik van. Eten doen we in de zon en ‘s avonds lopen we de camping over. Het is wel wat frisser, de jas gaat er bij aan. Het koelt ‘s avonds wel sneller af dan bij ons. Donker wordt het niet meer.

Morgen blijven we een dag over want de weersvoorspellingen zijn goed en we staan op een mooi plekje. Heeeeeel misschien gaan we wel zwemmen🤪

Bedankt weer voor de leuke reacties en tot een volgend verslag.

1. Otto:
    29 mei 2018
    leuk
  2. Ingrid Roelofs:
    30 mei 2018
    Fijn dat de reis zo goed gaat en dat het weer zo mooi is. Geniet ervan en zwem ze vandaag. Zie de foto's wel verschijnen. 🤓😁🍻
  3. Willem wiegman:
  4. Willem wiegman:
  5. Willem wiegman:
  6. Jantina:
    30 mei 2018
    Ziet er goed uit, geniet ervan!