Van Alta naar Skibotn

11 juni 2018 - Alta, Noorwegen

Maandag 11 juni

Het regende vannacht en het regent nog. Bij regen vertrekken we dus om een uur of 10 van de  camping in Alta.

Af en toe is het even droog: als we door één van de vele tunnels rijden. Vooral in het begin zijn het er nog al wat.

Onderweg stoppen we wel even om wat foto’s te maken. Ook filmen we onderweg maar de meeste filmpjes worden ontsierd door regendruppels.

De route is vandaag helemaal over de E6 en slingert helemaal langs het water. Het is een mooie route, jammer van het weer. We komen ook weer een stukje door de bergen, een beetje door de bewolking. Onderweg in café E6 willen we tegen 12:00 uur koffie drinken en een broodje eten. We bestellen beiden een sandwich met kip. Vervolgens krijgen we een gigantisch bord met een salade, stukjes warme kip en 2 sneetjes geroosterd brood er bij. Ik ben zeker een half uur bezig om dat allemaal weg te werken. Genoeg vitamientjes voor vandaag. Hiermee is onze pringelmaaltijd van gisteren wel weer geneutraliseerd. Dat wordt vanavond soep met een broodje.

Een half uur voordat we bij de geplande camping zijn krijgen we te maken met wegwerkzaamheden. In het kort komt het er op neer dat we in een colonne van campers, caravans, auto’s en 2 motoren (de onze) de laatste 20 km afleggen naar de afslag naar de camping. We zijn even bang dat de hele meute die afslag neemt maar dat valt mee. Iedereen rijdt door. We zijn dan in Skibotn. Er is een camping direct aan de E6 maar wij rijden nog zo’n 3 km verder en komen even voor 17:00 uur uit bij de Strandbu Camping.

Er is niemand bij de receptie maar na mijn belletje zijn ze er binnen 5 minuten.

We gunnen ons na het veel te kleine huisje in Alta nu een mooie hut met douche en toilet. We hebben een mooi uitzicht over een rivier en kunnen ook mooi buiten zitten. Doen we natuurlijk niet met deze temperaturen, maar het kan.

We hebben een mooie kamer met keuken en 2 slaapkamers, één voor alle kleding en bagage en de andere om in te slapen. Eindelijk eens geen troep in de kamer😁

De kleine receptie is door iemand bemand van 17:00 tot 20:00 uur. Onze hut is er tegenover. Tegen half 8 besluiten we nog een beker koffie op te halen, die verkopen ze daar. De vrouw van de receptie heeft een apparaat waar je hele grote koffiecups in moet doen. Ik ga voor de kaneel latte en Henk voor de gewone koffie. Ze doet de cup er in, heel veel lawaai maar er komt geen koffie uit, nou ja een heel klein beetje. Oeps, water vergeten, lachen.🤣. Nadat ze een kan water heeft gehaald en die er in heeft gedaan is het wachten want het moet natuurlijk opgewarmd worden. Henk krijgt een stoel aangeboden.😂. Er is nog een stoel waar ik wel op mag zitten maar dat hoeft niet. Er wordt op knoppen geduwd maar koffie komt er niet.

Wel komt haar man haar ophalen want het is inmiddels 20:00 uur. Gelukkig, met zijn hulp lukt het uiteindelijk om 2 koppen koffie uit het apparaat te krijgen. Naast de koffie ook veel lol met haar gehad.

De koffie is lekker en we verblijven de verdere avond in de hut.

Groetjes.

1. Geke Hoekstra:
    11 juni 2018
    Mooie verhalen Cecilia, ik herken een deel van de route. Prachtig daar. Wij hadden wel mooier weer. Maar toen was het ook al juli. Ik wacht het vervolg af. Veel plezier. Geke
  2. Rick Roelofs:
    11 juni 2018
    Lekker gegeten zag er goed uit. Bandjes weer op spanning voor vervolg route. Zie dat de natuur al weer meer kleur krijgt.