Mooie route binnendoor naar Evenskjær

12 juni 2018 - Evenskjær, Noorwegen

Dinsdag 12 juni.

Tegen half 11 zijn we met een volle tank weer onderweg. Het is nog steeds koud en af en toe sputtert en regent het wat. Niet zo vaak als gisteren, ‘s middags komt zelfs de zon tevoorschijn. We rijden een stukje over de E6 en slaan na ong. 30 km af de weg met nr. 87 in. Deze weg gaat binnendoor. Het is af en toe wel een slechte weg met gaten en hobbels maar weer eens wat anders dan steeds de E6. Hier komen we ook helemaal geen toeristen tegen. Tegen half 12 komen we bij een Joker supermarktje aan.Hier doen we wat boodschappen en heeft Henk eindelijk zijn handcrême te pakken. Je kunt er van alles kopen, van sokken tot speelgoed en broodroosters. Echt een dorpswinkel .We kunnen er ook een beker koffie kopen en nemen er een lekkere muffin bij. We worden vriendelijk bediend door de man van de winkel.

Als we weer op de E6 zijn komen we in Setermoen bij een tankstation waar we stoppen voor koffie en een wrap met hamburger en rauwkost.😋

Verder maar weer en bij Gratangsbotn nemen we de Fylkesvei (provinciale weg) 825. Hier is een bootmuseum. We gaan geen bootjes kijken maar nemen buiten en paar mooie foto’s en drinken binnen een kop koffie.

We stoppen nog een keer om snel wat foto’s te nemen. We rijden op een hele mooie weg en komen weer geen enkele camper of caravan tegen.

Bij Grov, ong. 30 km voor ons eindpunt van vandaag tanken we bij een klein tankstationnetje.

Om 16:00 uur komen we aan bij de Tjeldsundbrua camping in Evenskjær.

We kunnen kiezen tussen een containerkamer, in een container dus, of een hut met 2 slaapkamers en alles er op en er aan.

Er zijn grenzen voor Henk dus dat wordt niet slapen in een container maar in een mooie hut met uitzicht over het water. Jammer dat het zo koud is anders zouden we nog buiten gaan zitten want in de loop van de middag hield het op met regenen en kwam de zon er door. Helaas waait het wel stevig en het is een hele koude wind.

We koken (Henk) en eten in de hut en Henk maakt nog wat foto’s van de omgeving.

Ik ga ook nog even naar buiten want het is wel mooi buiten en de zon schijnt. Ik loop naar het water maar ben 10 minuten later al weer binnen. De wind maakt het veel te koud. De rest van de avond blijven we denk ik maar binnen. Hebben we ook een mooi uitzicht over het water en zien we dat het weer vloed wordt.

Bedankt weer voor de reacties en tot morgen.

Ha det bra.

1. Adrie Edink:
    Dus toch een hut ,snap Henk wel er zijn grenzen 😴 lekker slapen
  2. Ingrid Roelofs:
    12 juni 2018
    Leuk hoor om jullie verslag alle dagen te lezen. Hoop dat jullie nog wat warmer weer krijgen🌞
    Wij moeten nog 1 dag werken en dan gaat onze grote reis beginnen🤣
  3. Nanja Boersma:
    12 juni 2018
    Leuk om te lezen Cecilia! Veel plezier verder!
  4. Anja:
    12 juni 2018
    Was weer een hele mooie route vandaag! Hopelijk de komende dagen wat warmer en droger!