Naar Finland, op naar de Kerstman

3 juni 2018 - Rovaniemi, Finland

Zondag 3 juni

Na een lekker ontbijtje in het restaurant van de camping verlaten we deze om een uur of half 10

Vanochtend scheen de zon nog maar nu overheerst de bewolking. Het is droog maar wat frisser dan de vorige dagen. Het vestje gaat er weer bij aan. Na 10 minuten komen we over een grote brug en zijn we in Finland. De navigatie snapt niet dat we gisteren al een deel van de route hebben afgelegd dus we volgen maar gewoon de borden met Rovaniemi er op.

Als we er zijn zien we de borden met Welcome to Santapark. Hier moeten we zijn!!

Als we de parkeerplaats oprijden is het er niet erg druk. Wij zetten de motoren weg en lopen naar de ingang. Het is heel anders dan dat wij het herinneren van de vorige keer. Als we bij de ingang komen begrijpen we waarom het niet zo druk is, het park is nog gesloten tot 25 juni! Nou, daar zijn we dan de hele weg voor gekomen🤭🤣

We missen ook het bord van de Poolcirkel wat we nog van de vorige keer herinneren. We zien wel een bordje van poolcirkel 2,5 kilometer staan en we besluiten daar heen te gaan. Dan komen we toch waar we jaren geleden ook zijn geweest: Santa village.

Hebben we hem toch nog gevonden.

Eerst gaan we in het restaurant een lekker broodje eten met warme chocolade. Het was best koud onderweg.

Daarna gaan we het dorp in, vooral souvenirswinkeltjes maar ik loop ook het gebouw in waar Santa is. Helaas heeft Henk geen zin om mee te gaan. Als ik er kom kun je met de beste man op de foto, maar er zijn nog 3 stellen voor mij en ik sta een hele tijd te wachten terwijl niemand van hun wordt binnengeroepen. Aangezien Henk beneden staat te wachten besluit ik maar weer weg te gaan. Dit gaat zeker nog wel een 1/2 uur duren. Jammer, weer niet met Santa op de foto. Dan maar met de houten variant🤪

Na nog wat rondgelopen te hebben en in het postkantoor van Santa 2 kaartjes naar familie te hebben gestuurd gaan we nog even naar het markeringsbord van de Poolcirkel.

Daarna stappen we op de motor op weg naar de camping 5 kilometer verderop.

We komen in een heel mooi huisje terecht, met alles er op en er aan en met een prachtig uitzicht over het meer.

Het is een mooie camping.

Helaas is het weer wel wat slechter geworden. Het is zelfs aan het regenen op een gegeven moment.

Morgen hebben we de langste route voor de boeg, 325 kilometer naar Inari over de E75

We zien net de weersverwachting op de t.v. en laat het nou net bovenin veel gaan regenen morgen. Dat zal wennen worden 😮

Met een graad of 8 wordt het ook niet erg warm.

We zullen zien...

Bedankt weer voor de reacties en tot het volgende verslag.

1. Susanne:
    Gave reis tot nu toe👍
    Heb je mijn briefje met white wall banden nog in de bus gedaan daar🎅🏻😊
    Benieuwd naar jullie volgende verhalen en foto’s!
  2. Rick Roelofs:
    3 juni 2018
    Zo te horen verloopt jullie reis goed en vermaken jullie je wel. 🏍 niet vergeten mijn verlanglijstje in te leveren 🎅🤣
    Groetjes.
  3. Cecilia Lollinga:
    🤭
    Ik WIST dat ik wat vergeten was
  4. André cecilia:
    3 juni 2018
    ziet er allemaal mooi uit
    hier is het mooi en de zon schijnt groetjes
    Afz André cecilia
  5. Anja:
    3 juni 2018
    Jammer Cecilia dat je Santa hebt gemist! Maar de houten variant is ook heel leuk! 👍😊🎅