Onze laatste overnachting in Zweden

2 juni 2018 - Övertorneå, Zweden

Zaterdag 2 juni

Om 9.15 uur rijden we Camp Gielas in Arvidsjaur af. De lucht is stralend blauw maar het is wel wat frisser dus er wordt binnen ontbeten. Ook gaat er voor het eerst weer een vestje aan.

Eerst even tanken en dan gaan we op weg. Er staan ook 2 Duitse echtparen met hun camper die willen tanken maar die snappen er helemaal niets van. Het is n.l. een onbemande pomp waar je met je pas moet tanken. Maar even uitgelegd en de Duitser pakt steeds mijn vinger omdat de touchscreen niet op de zijne reageert.

Lang duurt dat onderweg niet want even later zien we in de dorpje een winkeltje waar je ook koffie kunt kopen. Buiten is een bankje en dat is maar goed ook want het hele dorp zit volgens ons in de winkel gezellig bij elkaar te koffie leuten. Op mijn “god morgon” wordt wel enthousiast gereageerd 😊. De koffie gaat er goed in en we gaan verder.

Na een dik uur zien we een mooie parkeerplaats  bij een meer, (we komen er weer heel veel tegen). Hier stoppen we om een broodje te eten.

We hebben weg 94 gevolgd en daarna 356 en zo komen we ook in de iets grotere plaats Boden. Hier stoppen we nog bij een kiosk en kopen koffie met zo’n lekkere Zweeds lekkernij. Nu rijden we in één keer door naar onze eindbestemming: Bränna camping in Överkalix. Ik heb gisteren op de site gezien dat er een mooi zwembad bij is en het is nog mooi weer vandaag, dussss.....

Om half 3 komen we bij de camping aan, het zwembad lacht ons toe en de huisjes liggen prachtig aan het meer. Dat is het positieve, het negatieve is dat er geen mens is te bekennen. Een stel Oostenrijkers met een camper bellen nog naar een nummer dat op de deur van de receptie zit geplakt maar er wordt niet eens opgenomen. Staat ook bij dat de receptie van ma. t/m vrij. geopend is.😩

Op de navigatie vind Henk een camping 50 kilometer verderop. Ik bel er eerst maar eens heen, voordag die ook nog gesloten is, maar gelukkig, deze camping is open en ze hebben plek voor ons. Tegen 16.00 uur komen we aan in Övertorneå op de Norsskenlodge camping.

We komen weer in een soort appartementje met kamer/keuken, slaapkamers en een badkamer met douche. Prima in orde en een mooi uitzicht over het meer. De eigenaren zijn ‘Zwitsers. Er is een restaurantje bij en we bespreken gelijk dat we om 19:00 uur komen eten. Doordat ze nog in het voorseizoen zitten hebben we niet veel keuze maar ze hebben elandenvlees. Henk met gebakken aardappelen en ik met frietjes. Ook bespreken we voor morgenochtend een ontbijt. Lekker makkelijk allemaal.

Na de douche lopen we over de camping en naar het meer toe. Het is nog mooi weer.

We belanden uiteindelijk op het terras en hier blijven we hangen totdat we naar binnen kunnen voor ons diner. Het wordt wat frisser dus gaan we binnen eten. De kok is een Fransoos en die zit ook half in de bediening, dus ik kan mijn Frans ook nog een beetje ophalen.

Tegen 21:00 uur zijn we terug in onze kamer.

We hebben vandaag zo’n 320 kilometer gereden. Morgen zou de route 223 zijn maar de camping waar we nu zijn lag op de route dus we hebben er al 50 van opzitten. Dat scheelt weer morgen, zijn we eerder bij de Kerstman in Rovaniemi 😃

1. Anja:
    3 juni 2018
    Groeten aan de kerstman morgen! 🎅
  2. Anja:
    Groeten aan de Kerstman morgen! 🎅
  3. Adrie Edink:
    3 juni 2018
    Neem hem maar mee naar huis 🎅🏻
    Groetjes Adrie