Van de zomer naar de winter

4 juni 2018 - Rovaniemi, Finland

Maandag 4 juni

Nadat het gisteravond nog even droog werd en we zelfs nog even gedart hebben is het vanochtend regenachtig. Vannacht werd ik al wakker van de vele regen. We hebben vandaag de langste rit van deze vakantie voor de boeg, 325 kilometer, voornamelijk over de E75. Het is heel ander weer dan de vorige week. De voering gaat in de jas en de thermokleding en dikke sokken gaan aan. Tegen kwart voor 10 rijden we de camping af. Eerst valt het nog wel mee met de regen maar later begint het harder te regenen en het waait ook hard, met rukwinden vanaf de zijkant. Het is gewoon koud! Onderweg gaat de regenjas er bij aan tegen de kou en ik plak wat heathpacks op mijn lichaam maar het blijft koud. Om 11 uur zitten we al ergens aan de warme chocolademelk en rendiercheese soep. Erg lekker. Later nog een paar keer ergens opwarmen maar het helpt niet echt. Dan duurt zo’n dag wel erg lang. Tegen 17.00 uur komen we aan op de camping in Inari. Een hele andere camping dan gisteren. Ze zijn nog druk bezig, het is net een bouwplaats. Geen mooi uitzicht op het meer, waar de camping wel aan ligt. We nemen een huisje met douche want ik heb echt geen zin om met deze kou en regen naar buiten te lopen. Ik ben helemaal verkleumd. Eerst maar een kwartier onder de warme douche. Daarna lopen we naar het dorp om boodschappen te doen. Blij dat ik een paraplu heb meegenomen. We hadden al besloten om morgen over te blijven. We zitten op loopafstand van het centrum en we willen weer een wasje draaien.

We blijven verder wat in het huisje. Nu om 22.15 uur (een uur later dan in Nederland) is het droog en gaan we zo nog even de camping over om te kijken waar we ons wasje morgen kunnen draaien.

Hopelijk is het weer morgen wat beter, want nu is het niet warmer dan een graad of 6.

Groetjes

1. Ingrid Roelofs:
    4 juni 2018
    Wat een verschil wat tempratuur brrr. Ze hebben het over sneeuw morgen bij jullie. Dus misschien maar goed morgen die wasdag.❄☃❄
  2. Willem wiegman:
    4 juni 2018
    ik geniet nog steeds van jullie leuke verhalen,willem
  3. Cecilia Lollinga:
    5 juni 2018
    Bijna gelijk Ingrid, het was hagel
    Leuk Willem