Onbedoeld onverhard

18 juni 2018 - Flakk Camping, Noorwegen

Maandag 18 juni

Om 10:15 zijn we vertrokken uit Harran. De hele nacht heeft het flink geregend maar nu is het droog. Het is best mooi weer. We volgen de eerste 40 km de E6. Na 20 minuten komen we een “Kro” tegen waar we koffie drinken. We raken met een Duits echtpaar in gesprek en zo zitten we pas een uur later weer op de motor. We volgen eerst een stukje de E6. Daarna verlaten we deze en vervolgen de weg over de 763. Bij Steinkjer, een grotere plaats, komen we weer een stukje op de E6. Hier eten we een broodje met wat thee op een parkeerplaats. Daarna verlaten we die weer en vervolgen een weg zonder nummer maar komen op de 755 uit. We komen nog ever een mooie brug. Even later komen we bij een splitsing en verlaten we de 755 voor een mooie weg langs het water. En daar is waar het even later dus mis gaat. Henk heeft thuis een route gemaakt en de optie onverhard uitgeschakeld. Maar owee, ineens rijden we toch op onverhard. Eerst denken we nog dit zal wel niet zo lang duren maar de weg blijft maar onverhard. Op een gegeven moment wil de route ons een weggetje stijl naar boven opsturen. Nou, toch maar niet. We blijven staan en kijken op Google Maps waar Lesvik ligt. Die plaats wordt op de splitsing aangegeven en ligt op de route. Dan die weg maar vervolgen. De weg wordt echter steeds slechter maar terug gaan is ook geen optie, we zijn al zo’n eind op weg en waar kom je dan terecht? Dus toch maar door. En nu begint het ook nog hard te regenen 😫 Nog maar weer eens op de IPad kijken hoe dicht we bij Lesvik zijn. Hier zal de weg toch wel beter zijn.

We rijden zeker wel een uur lang onverhard, we denken nog zo'n 10 km tot Lesvik te moeten. Er lijkt geen eind aan te komen. Maar dan opeens: hoera, asfalt, een paar kilometer voor Lesvik. We zitten nu weer op de 755. Blijkt dat als we die hadden gevolgd dat we op het zelfde punt waren uitgekomen maar ja, het leek zo leuk om langs het water te gaan.😬

Gelukkig blijft de weg nu goed. We doen even boodschappen en rijden nu in één stuk door naar de boot van Rørvik naar Flakk. Hier is de camping waar we een hutje hebben besproken, vlak bij waar de boot aankomt. Deze vaart net voor onze neus weg. Hadden we nu maar geen boodschappen gedaan. Gelukkig varen er 2 boten af en aan en een half uur later varen we naar de overkant. Vanaf de boot zijn we een minuut later op de camping.

We komen in een klein hutje. Naast ons 2 Italianen op 1 motor die die in 2 weken zowat dezelfde route hebben afgelegd als wij. Zij zijn de 8e juni direct na hun werk weggegaan en moeten zondag weer thuis zijn omdat ze maandag weer aan het werk moeten. Dat is 5 à 600 km per dag over de snelweg racen. Dat is toch niet ons idee van vakantie.

We zijn nog maar net op de camping of het begint te regenen en het koelt ook snel af.

Jammer maar vandaag overdag was het toch heel behoorlijk weer.

Voor morgen hebben we een kamer besproken in het Fjellhotel in Folldal. Dit is midden in Noorwegen in het Rondane gebied. In 2010 waren we daar 2 nachten. Het hotel is van een ouder echtpaar en ik weet zeker dat ik dezelfde man aan de telefoon heb gehad. Lijkt ons heel leuk daar weer heen te gaan. Ligt op “het dak” van Noorwegen.

Groetjes

1. Adrie Edink:
    18 juni 2018
    Leuk om de verhalen te lezen en de foto’s te zien.
    Geniet nog even 😁
  2. Jacob en Joke:
    19 juni 2018
    Prachtige foto's van de natuur.