Een rustdag op de camping in Harran

17 juni 2018 - Harran, Noorwegen

Zondag 17 juni

Vandaag hebben we een motorloze dag want we blijven een dag op de camping in Harran.

Als ik ‘s morgens om 07:00 uur naar het toilet loop is het schitterend weer. De zon schijnt volop.

Ook als we zijn opgestaan is de zon nog te zien. We lopen even naar de benzinepomp, die via een trapje op de camping zo te bereiken is en kopen wat broodjes en een kop koffie.

Deze drinken we bij ons hutje op. De zon is inmiddels verdwenen maar het is nog goed vertoeven buiten.

Dat moet natuurlijk met de zelftimer op de foto. Bij de 2e foto wil ik er ook bij zitten maar dat gaat jammerlijk mis 😩

Als ik omhoog wil hollen ga ik gigantisch door mijn rechter enkel. Ja hoor, heb ik weer. Eerst maar een half uur een koude doek er op en dan toch maar weer voorzichtig in beweging blijven. We lopen nog even naar de rivier op de camping maar daar is ook niet zoveel te zien.

Het begint ook wat te sputteren, dus maar terug naar ons hutje. 's Middags komen er een paar stevige buien voorbij.

Ik spoel de handdoeken nog uit, zit wat binnen en kijk nog een beetje voetbal in de gemeenschappelijke kook/zitruimte, Costa Rica - Servië.

Henk heeft alles wat kraakt en piept aan de motoren gesmeerd.

Ik ga nog even weer voetbal kijken, Duitsland tegen Mexico is inmiddels begonnen. Er zit een Noorse man te kijken en we zitten gezellig over onze reizen te kletsten. Zij gaan nog naar de Lofoten, wij zijn er net geweest. Later gaat hij weg.

Tegen de rust komt Henk met de etenswaar aanzetten. Hij heeft bedacht hier maar te gaan koken, kunnen we ook mooi voetbal kijken. Zo zitten we even later te eten en voetbal te kijken. Goed idee van Henk.

De Noren komen nu met hun tweeën kijken en zo zijn we gezellig met z’n 4-en, wij inmiddels aan een kopje thee.Er komt ook nog een Duitse vrouw met wat afwas binnenlopen. Duitsland staat achter met 1-0 😂   Ach wee, maar volgens haar komt het allemaal goed. Duitsland begint altijd sehr langsam en dan op het eind staan ze in de finale. We zullen zien....

Misschien dat we vanavond nog wat van Brazilië tegen Zwitserland gaan kijken.

Morgen gaan we richting Trondheim, naar de Flakk camping. Op de site zagen we dat ze maar 4 hutjes hebben, dus maar even gebeld om een hutje te reserveren, Ons voorkeurshutje was niet meer beschikbaar maar de iets kleinere ziet er ook prima uit.

We hopen dat het morgen qua temperatuur in ieder geval wat warmer is want na de voering van de broek is die van de jas er ook uit.

Soms moet je wat afdwingen.😎🌞