We passeren de poolcirkel weer

15 juni 2018 - Krokstranda, Noorwegen

Vrijdag 15 juni

Vanochtend om 4:45 uur opgestaan om de boot van 7:00 uur van Moskenes naar Bodø te nemen en om eventueel nog mooie plaatjes schieten, maat dat wordt hem niet want het regent al de hele nacht en nu nog steeds. Om 5:40 uur rijden we richting de boot en dat blijkt niet eens zo heel erg op tijd te zijn. We moeten nog flink doorrijden maar gelukkig komen we om 6:50 bij de boot aan. We sluiten netjes achteraan in de rij maar worden gelijk naar voren gewenkt. Zo hoort dat, als laatste aankomen en als eerste er op.

Stipt om 7:00 uur vertrekt de boot. Het is een ruwe zee en de boot gaat flink te keer. Ik blijf maar stil zitten en later liggen, zoals veel meer, op de bank want ben vergeten mijn reispilletje in te nemen. We hebben nog wel eerst een lekker ontbijtje op de boot.

Keurig om 10.15 uur komt de boot aan in Bodø. Hier is het droog, maar dat duurt niet lang helaas.

Via de weg 80 vanuit Bodø rijden we een dikke 20 km op weg 17 en gaan dan op de 812 bij Misvær een stuk binnendoor maar het grootste stuk rijden we op de E6. Af en toe stoppen we even om broodjes te kopen, ergens een broodje te eten of om wat foto’s te maken. We komen 2 keer door de bergen en daar voelt het gelijk 10 graden kouder vooral als er weer een flinke bui valt. Bij de 2e keer op de E6 passeren we de poolcirkel weer. Hier wordt natuurlijk ook even gestopt ondanks dat het regent.

Henk maak nog een kunstwerk van stenen en dan gaan we weer. Het is nog een kilometer of 80 naar de camping.

Als we net weer onderweg zijn staan we stil. Ze zijn met de weg bezig en daardoor is deze even van beide kanten geblokkeerd. Na iets van 20 minuten kunnen we verder. We hebben al besloten dat wanneer we een camping tegenkomen we daar gaan kijken en even later is het zover. Een bordje met camping en hutjes.

Als we om 16:00 uur de camping oprijden heten alle hutjes ons met open armen (deur) welkom. Alle hutjes staan open met de sleutel in de deur. Op een receptiegebouwtje dat gesloten is hangt een papier met de prijzen van de verschillende hutjes en dat we zo in een hutje kunnen gaan en dan even in het café aan de overkant moeten inchecken. Zo gezegd, zo gedaan. We nemen het grootste hutje aan een mooie rivier. Wel eenvoudig maar we kunnen er in koken, en zijn pannen, bestek en servies, en een koelkast. Er zijn 2 stapelbedden dus op de bovenste bedden kunnen we onze rotzooi kwijt. Sanitair is vlak bij. Mooi geregeld zo. Na het eten ga ik met mijn verslag aan de gang en Henk doet de afwas in het gemeenschappelijke gebouw. Ik maak ook nog wat foto’s van de camping en omgeving en zie dat Reiner en Petra inmiddels ook zijn gearriveerd met een prachtige gele trike en net zo’n gele caravan. Prachtig mooi! Zie de foto 😁

Henk loopt ook nog naar een waterval die hier volgens hem moet zijn. Hij was hier volgens hem op dezelfde camping met een vriend in de jaren 90. Toen waren er nog geen huisjes.

Morgen zouden we dus eigenlijk al 70 km verder zijn en daarom splitsen we de volgende route incl. de 70 km in 2-en. Kost ons een rustdag maar zijn we wel 2 keer mooi op tijd op de camping.

Waar? Dat weten we nog niet maar ergens tussen waar we nu zijn en Trondheim.

Bedankt voor het lezen en de reacties.

Doei!

1. Jacob en Joke:
    16 juni 2018
    Ondanks de regen en het wat donkere weer ziet het er schitterend uit. En de boot gehaald, dat is fijn.