Op naar de volgende camping

16 juni 2018 - Harran, Noorwegen

Zaterdag 16 juni

Met een paraplu in de éne en een teil met de vaat in de andere hand wil ik ‘s morgens voor we weg gaan nog even naar de gemeenschappelijke keuken lopen om de vaatwas te doen. Door de paraplu zie ik mijn koffertassen, die buiten al klaar staan en die ik er zelf heb neergezet, niet en kukel ik zo met teil en al van de veranda af. Schade: slechts 1 bord in tweeën. Met beide brokstukken maar even naar het café gelopen en gezegd dat dit de schade is van cabin eleven maar daar doen ze er niet moeilijk over.

We kletsen nog even met de buurman uit Winschoten die een sticker van de vlag van Groninger op Henk zijn koffer zag.

Om 09:45 uur vertrekken we dan bij regenachtig weer van de camping. Zon en flinke regenbuien wisselen elkaar de hele dag af.

We moeten de route van gisteren nog afmaken en willen dan ongeveer de helft van de route van vandaag doen en dan een camping opzoeken.

Het loopt allemaal wat anders. De eerste 50 km wordt er weer druk aan de weg gewerkt en rijden we door grind of over slechte wegen of met een gangetje van 50 km. We zouden vandaag over de E6 maar zijn hier wel klaar mee en houden ons toch maar aan de oorspronkelijke route van een weg binnendoor. Voor mijn eigen archief: de 806, 291, 73  en dan weer op de E6.

We zijn blij dat we deze keuze hebben gemaakt want het is een hele mooie route. Onderweg proberen we af en toe te stoppen voor wat mooie plaatjes maar dit valt niet altijd mee. Vaak is het moeilijk om de motor goed neer te zetten. Toch hebben we onderweg wel af en toe stilgestaan.

De weg binnendoor is wel veel langer dan we hadden gedacht en daarom hebben we al heel wat kilometers meer gemaakt dan de bedoeling was wanneer we weer op de E6 zijn. We gaan een camping zoeken maar de eerste waar we stoppen lijkt ons niets en de 2e ligt bij een groot dierenpark en daar zijn alle huisjes bezet. Gelukkig maar want zo komen we tegen half 6 toch op de vooraf geplande camping terecht in het plaatsje Harran. Een leuke camping met nog veel huisjes vrij. Wij gaan voor de goedkoopste en dat is best een ruim huisje met alles er op en er aan. Alleen geen water en sanitair maar dat is vlak bij. Water halen we in een jerrycan die wel aanwezig is.

Er staan 2 stoeltjes buiten dus als de zon schijnt is het er goed vertoeven.

Doordat we vandaag toch de hele route hebben gereden nemen we morgen een dagje vrij en komen de motoren niet van hun plaats.

Kijken of het hier vannacht al weer een beetje donker wordt. Om 22:20 uur is daar nog niets van te merken.

Groeten van Henk en Cecilia

1. Anja:
    17 juni 2018
    Gelukkig heb je zelf niets gebroken Cecilia! En scherven brengen geluk........ het wordt vast heel mooi weer nu. ☀️😎
    Wederom prachtige foto's!
  2. Jacob en Joke:
    17 juni 2018
    Het zijn weer prachtige foto's.
  3. Rick Roelofs:
    17 juni 2018
    Al weer over de helft. Hoop voor jullie dat het weer nu weer zonniger wordt en warmer.🏍🏍😎😎🌞